topbella

Friday, July 24, 2009

PERLUKAH AKU RISAU??

Perempuan..risau..sudah menjadi satu fenomena yg tdk asing lg apabila seseorg yg b'gelar perempuan merasa risau..perempuan mmg suka merasa risau sama ada mengenai perkara yg kecik apatah lg yg besar..mcm keadaan aku sekarang..aku risau..
Di kala kebanyakan wanita begitu galak b'diet dek kerana terlalu risaukan berat badan mereka yg naik tak reti2 nk turun,aku plak sgt risau sbb berat aku sgt maintain,xpnah turun n sgt susah nk naek..perempuan mmg mcm ni..sume benda nk risau..berat salah..ringan pun salah..

Aku ingt lg zaman skola dlu,mse form 5,mase class bio(class pn.noraini atan),kteorang sume kne timbang berat sbb nk bwat eksperimen n amek data purata berat satu class..dlm ramai2 budak class budiman,ade 2 org je bdk yg beratnye less than 40kg..spe 2 org tu??hehe aku dgn hanz..da la bestfren time skola dlu..berat pn nk same gak..ramai org jeles sbb kami sgt ringan..tp kteorg dlm b'bangga sbnrnya agak risau sbb bmi rendah..haha xnormal la tu..stlh bbrp thn meninggalkn dunia persekolahan,hanz da naek jd 46kg..tp aku naek 2 kilo je kot..n guess what??still below 40kg..hanz is taller than me..mmg patot pn dia lg berat dr aku..pdahal aku ni kuat je makan dlu.. pantang ade makan2,mesti ade aku..mne bole miss kalo da makan tu sebahagian dr hobi..

Ape yg merisaukn aku skang ni ialah,lately aku ske tahan lapar..malas nk makan..bkn nk diet..nk jimat dwet kot..almaklumla student yg x di taja..akibat drp perbuatan aku itu,aku mcm hilang selera makan..ye!inilah kemuncak kerisauan aku..bygkn kalo dlu nasi bungkus penoh satu polistrene pn aku bole habiskn..tp skang ni,even aku da amek nasi dlm amount yg sikit pn aku still xdpt nk hbskn even half of the rice..weyh!!!what is happening to me??dlm mse bbrp hari ni mmg aku rse mcm xde selera nk mkn..mne nafsu mkn aku m'hilang??kembalilah!!!aku perlu mkn dgn byk..aku da la kurus..xde berat plak tuh..bahaya kalo mkn sket sgt..kne mkn byk2..kesian nasi asyik x hbis je..rse m'bazir sgt ble t'paksa buang nasi sbb perut da xnk terima nasi..aku sgt jarang hampir kpd xprnah buang nasi or makan x habis..selalunya bila makan,aku akan pastikan nasi aku sekurang2nya licin..diulang,sekurang2nya licin ok!bkn ape..aku xske m'bazir..m'bazir itukan amalan syaitan..aku xmo jd geng syaitan..x hingin aku masuk geng dorng..bg membership free pn aku akan tolak dlu sblm dorg offer..satu lg..dulu kalo org offer mknn,aku mmg susah nk tolak..hampir kpd xpernah nk tolak kot..tp skang ni,aku da pndai tolak ble org offer aku mknn..huish pelik2~

Adakah kondisi badan yg xbrape stabil juga m'jd faktor kpd prngai pelik aku yg asyik mkn x abes ni??kalo benarlah kerana itu,biarlah ia menjadi faktor n punca utama aku slalu mkn x abes skang ni..harap2 ble aku da btol2 fully recovered nnt,nafsu mkn aku akan kembali..best la dpt makan..kalo buang2 mknn ni kan m'bazir namenye..smoga aku kembali b'nafsu tuk makan spy x b'laku lg pembaziran makanan..bkn makanan je m'bazir..ble da buang mknn tu skaligus da m'bazir dwet aku ok!doa2 ea spy aku suka mkn byk2 balik smule..rindu nk mkn byk2..

6 comments:

  1. Hmmm...kale nak jimat tapi kenape gi buang nasi?? Tak lalu makan sebab stress or sebab nak jimat sebenarnyer? Kekadang stress pun leh buat orang tak lalu makan. Atau pun mungkin sebab2 lain. Kalo takleh makan or takleh habis...take something in a small portion or why not buy some food to nibble. So at least you can get more food in your body....thus gain some weight.

    ReplyDelete
  2. ni msti kes ko demam ritu..lom stabil lagi..perut kata "NOOO~!!aku masih letih.xsedia untuk buat keje..aku masih bercuti!!" ha camtula kot perut ko berkata2..tp heran..aku mase sakit xde selera..da sehat aku mcm food machine. by the way ko hilang selera,aku plak selera makin menjadi2..dgr sini eh menu aku rini:
    breakfast: lamb chop
    lunch:hotdog
    dinner: t-bone steak
    kesimpulan: kemaruk daging.haha

    weh,aku dulu 36kg, skrg da 40..wee~1st tym dlm sejarah brat bdn ku naek

    ReplyDelete
  3. huhu cik along,tsnm kalo stress lg la rase nk mkn..btol ckp dhuha..mst kesan dr demam hri tu..jd x lalu nk mkn..
    alhamdulillah skang da xbuang nasi dah..

    p/s:mak aih sronok btol ko mkn cik dhuha..bahagia nye kalo ko blanje aku makan ape yg ko makan tu!wahuhu~
    utk pngthuan kamu cik dhuha,berat aku 39.4kg..lg 0.6kg diperlukn tuk jd 40kg..

    ReplyDelete
  4. bahaye lak ni.. nanti aq balik jj beli macam2 bilik hang kene sah singgah, hang kene makan.. a ah, bru aq perasan, dlu2 hang tak penah tolak makan, la ni dah pandai tolak.. pasni singgah la meranti selalu ye, =)

    ReplyDelete
  5. aku mmg suka btol kalo ade org blanje makan..hee~

    ReplyDelete
  6. weipp..jom mkn2 byk2 same2..nek berat same2 jom..

    ReplyDelete

About Me

My photo
insan biasa yang dilahirkan di atas muka bumi ini untuk sentiasa mencari dan berusaha mengenal DIA..