topbella
Showing posts with label family bussiness. Show all posts
Showing posts with label family bussiness. Show all posts

Monday, September 6, 2010

family event on 04.09.2010

Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah pada tanggal seperti yang tertera pada tajuk di atas, separuh adik beradik anak Che Omar berjaya membuat iftar jamaie berlokasikan rumah mak saya yang terletak di bandar baru bangi..orang Klang, orang Shah Alam, orang Nilai, orang Ampang [bukan damansara ok!], orang Subang semua turun Bangi semata-mata hendak iftar bersama..hehe~

Tujuan utama diadakan iftar ni adalah:

1. dah menjadi kewajipan untuk adik beradik mak saya buat family gathering setiap kali ermm mereka rasa nak buat family gathering..event ni dah selalu sangat terjadi sejak ramai2 duduk area KL/Selangor..kami anak2 pun seronok jumpa geng2 sepupu masing2..
2. nak buat solat hajat untuk sesiapa yang ada exam besar tahun ni..
[solehah/akim-UPSR, bee/anis-PMR, sarah-SPM]..
BEST OF LUCK TO ALL OF U!

3. mak2 sedara cakap nak tengok rumah yang dah siap renovate..

eyh, saya malas la nk cerite panjang2 apa yang berlaku hari tu..

let the pictures tell you the stories..now,shall we start with the food first..

ni sebahagian daripada menu utama kami..teka2!!ape ni??
yup!you're right!nasi kerabu~
mereka kan anak jati kelantan..ni favourite nasi mak2 kami and automatically kami anak2 pun suka! ^_^

ni ade la buah2 sket..kuih2 sket..

now, lihatlah gelagat my big family..macam2 gaya..macam2 ragam..hehe~
keluarga ceria + happening

from left (front): che ngoh, achik, hannan, suli, che rah (front)
mak2 ceria di dapur..posing macam anak dara jugak..hehe

from left: ummi, che ngoh, achik, cik era, che rah
perbincangan serius nampaknya..huhu~

from left: che rah, along, mama, che ngoh, ummi, aisyah, cik era
mama bersemangat!ada bakat jadi penglipur lara..

tadi mak2..ni gambar ayah2 + sepupu lelaki:

mendengar cerita penglipur lara..khusyuk..

baru perasan..ada 3 generasi kat sini..
papa (atuk), hisyam+faris (anak), fird (cucu yang comel)..
selain tu ada ing, abah and kaki uda (pegang camera)..

geng sepupu lelaki yang masih kecik2 lagi..rajin mereka ni main puzzle..at least ada jugak la permainan yang menguji minda kanak2 ni..kalau kt rumah che, ayik mengadap PS2 je 24jam..tak bagus betul utk kanak2 muda macam dorg ni..otak x develop nanti..

err bawah2 ni pulak gambar sepupu2 perempuan..err lagi beraksi..almaklumlah camera di tangan kami..memang takde keje lain lah..
ni upload gambar 2nd class dulu..


from left: najiah, sarah, anis, bee, iman
alahai, sopannya..anak sape lah ni?
[awas!jangan mudah tertipu..mereka sopan awal2 je..]

two best friend..aimi n adek..mereka ni macam ada psikik power..setiap tahun mesti ada baju raya yang sama..padahal beli asing2..owh!hal ni berlaku di kalangan kakak2 mereka jugak..nampak sangat taste kami lebih kurang sama..huhu~

mereka layan qyra tengok ikan dalam aquarium..

tengok tu..dah mula tunjuk aksi-nak-kene-reject-dengan-mak-mertua..adoyai~

eh!sebenarnya mereka ni sopan je..saje je tadi tu..

nak upload geng baby2 la pulak..

1. qyra..dia pandai buat gaya manja..

2. eqmal..teddy bear yang suka makan maruku..

3. fird..anak papa..dia suka sembunyi belakang papa bila rasa insecure..

last but not least..saya tampilkan gambar geng sepupu anak dara 1st class versi compact punya..banyak sangat..

mengalahkan bergambar di pagi raya..huhu~

oh ye!ada satu lagi gambar yang paling last..ni special untuk seseorang yang berada di perantauan..nah!terimalah wahai cik dhuha~

kiteorang anggap kau ade time ni..hehe~

~ salam aidilfitri..maaf zahir dan batiN dhuha ~

p/s: mungkin ada yang tertanya2..kenapa ada 1st class n 2nd class..ada beza ke?hanya berbeza dari segi umur..layanan yang diterima sama je..gelaran tu diberi oleh mak2 sedara sebab mereka ada banyak sangat anak sedara..ini cara mereka membezakan kami..memang nampak macam berpuak2..tapi hakikatnya kami satu keluarga tidak mengamalkan assabiyah..huhu~

-SAYA SUKA FAMILY GATHERING ^_^-

Friday, May 15, 2009

KERINDUAN YANG AMAT!!


Bismillahirrahmanirrahim..

Ya Allah..da lame gler x jumpe dgn sepupu2 kesayangan ku..masing2 tgh bz dgn hal masing2..ni baru masuk dunia universiti..blom kawen lagi..kalo da kawen esok,b'tmbah2 la duration kte x b'jumpe kan?

teringat plak dulu,before kte sume menerjah ke alam universiti,kte pnah risau ttg bnd ni kan?perkara ni makin jd kenyataan..inilah realiti..walaupn pahit..nk xnk kte kene telan gak..

ahad ni kte ade pluang nk reunion kt rmh sully..sully bwat sambutan bday kyra..nnt mesti byk je cter korg kan..lame xdgr korg cter..siyes rindu borak2 dgn korg!rse nk tgk muka korg depan2..tgk muka korg kt dlm gmbr je xbest sgt..perasaan tu x same..nnt da jpe bole gelak same2..tu yg plg sronok tu ble jpe korg..xdenye korg nk tayang muke seposen..muka mesti ceria je..bahagia je..aku dgn nasz yg duduk satu U pn blom tentu jpe..kdng2 je t'jpe tgh jalan..tu pn nasz tgh busuk(baru balik trenin taekwando kt blkng kolej aku..).

ahad nnt pn sbnrnye xsure aku dpt gi ke x..almaklumlah..kete maken kecik..xkn nk sumbat satu fmly dlm satu kete..xmuat weh..sempit..fmly kteorg da la rmai..doa2 la kite sume dpt jpe nnt ye sepupu2 ku..

here i put some of our photos togehter..rindu gak nk gedik2 posing dpn camera dgn korg! haha muka2 pantang nmpk camera..insyaAllah kalo dipanjangkan umur..jumpe la kite ahad ni..

About Me

My photo
insan biasa yang dilahirkan di atas muka bumi ini untuk sentiasa mencari dan berusaha mengenal DIA..